bir senaryo çalışması - TÜNEL

Senaryo kurallarına dikkat edilerek amerikan senaryo formatında yazılmış bir senaryo örneğidir. Çalışmalarınızda referans olarak kullanabilirsiniz. Konu Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü'nde geçmektedir. Senaryo, Found Footage (bulunmuş görüntü) sinema stili örneği içermektedir. Keyifli okumalar :)


TÜNEL

SAHNE 1 – TAŞ BİNA - İÇ MEKAN - GÜN

Veysel hayalini kurduğu üniversitenin yetenek sınavına yeni girmiş ve pekte ummadığı bir çalışmayla sınavını teslim etmişti. Karamsar ve üzgün bir şekilde fakültenin koridorunda yürüyor belki de son defa bakacağım düşüncesiyle Orta Bahçe’yi o otantik pencerelerden izliyordu. Duvara yaslanmış Orta Bahçe’yi izlerken şöyle der.


VEYSEL

3 senedir bu üniversitenin hayalini kuruyorum. Ne kadar da aptalım.. Nasıl olur da bu kadar kötü bir çalışma teslim ederim. Nefret ediyorum kendimden.

Biraz daha koridorda yürüyen Veysel eve doğru yola koyulur.

 

SAHNE 2 – İSTANBUL VAROŞ SEMT GÖRÜNTÜLERİ

 

SAHNE 3 – VEYSEL EV - İÇ MEKAN - GECE

Veysel eve gelir. Annesi karşılar.

GÜLÇİN

Hoş geldin oğlum. Nasıl geçti sınavın? İyi misin? Kötü görünüyorsun.

VEYSEL

Anne bana bir şey sorma. Sınavının da üniversitesinin de hepsi yerin dibine girsin.

Gülçin şaşkın bir ifadeyle..

GÜLÇİN

Ne oldu bu çocuğa yahu. Hiç bu kadar sinirli görmemiştim. Oğlum söylesene ne olduğunu üniversite sınavı bu ne saçmalıyorsun sen?

VEYSEL

Anne git şurdan!

GÜLÇİN

 Tamam sonra konuşuruz.

 

 

 

SAHNE 4 – VEYSEL EV - İÇ MEKAN - GÜN

Sabah olur ve Veysel öğlen 12 gibi yatağından kalkmıştır. Elini yüzünü yıkar ve odasına geçtikten 2 dakika sonra bir mesaj gelir. Mesajda “Yıldız Teknik Üniversitesi Bileşik Sanatlar bölümüne asil listeden girmeye hak kazandınız” yazmaktadır. Veysel sevinçle haykırır.

VEYSEL

İnanmıyorum yaa.. Harika bir haber.. Annee.. Annee… Kazandım anneee.. Kazandım…

GÜLÇİN

Ay Allahıma şükürler olsun.. Biliyodum yavrum benim biliyodum.. Akıllı oğlum benimmm..

VEYSEL

Çok kötü geçtiğini sanıyordum ama kazanmışım anne.

GÜLÇİN

Biliyorum yavruummm, senin elinden kim kurtulmuş ki şimdiye kadar.

VEYSEL

Kayıt tarihleri bugün başlıyormuş hemen kahvaltımı yapıp okula gideceğim.

GÜLÇİN

Tamam çocuğum hemen hazırlıyorum.

SAHNE 5 – TAŞ BİNA - İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

Veysel okula gelmiştir. Taş binanın uzun koridorunda etrafı izleyerek sersem gülüşüyle ilerlemektedir. Öğrenci zannettiği birine sorar.

VEYSEL

Merhaba, öğrenci işleri nerede biliyor musunuz?

ÖĞRENCİ

Tam önündesiniz.

VEYSEL

Ah, kusura bakmayın, teşekkürler.

SAHNE 6 – ÖĞRENCİ İŞLERİ - İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

Veysel içeri girer. Şaşkın bir ifadeyle etrafı süzer. Odada üç görevli olduğunu görür. Hangisine gitmesi gerektiğini bilmeden en yakın memura sorar.

 

VEYSEL

Merhabalar. Bileşik Sanatlar bölümünü kazandım. Buradan mı kayıt yaptırıyoruz?

MEMUR

Evet buradan. Şöyle otur.

Veysel etrafı izler. Bir üniversite öğrencisinin kurumda nasıl davranması gerektiğini anlamaya çalışır. Nazik olmaya, mütevazı görünmeye çabalar. Ama yapmacık olduğu el ve kol hareketlerinden çok bellidir.

MEMUR

Gerekli belgelerin ne olduğunu biliyorsun değil mi? Getirdin mi?

VEYSEL

Evet sanırım hepsi burada. Bi kontrol edin isterseniz.

MEMUR

Ver bakalım.

Memur evraklara göz gezdirir.

MEMUR

Kimliğini de ver bakalım.

MEMUR

Tamam eksik gedik bir şeyin yok. Ben tamamlarım kaydını. Gidebilirsin.

VEYSEL

Çok teşekkür ederim. Bu arada isminiz neydi. Sonuçta 4 sene burada olacağım. Tanışsak iyi olur değil mi? Hahahahah

MEMUR

4 sene içerisinde muhakkak öğrenirsin, iyi günler. (sinirli bir yüz ifadesi)

SAHNE 7 - ORTABAHÇE GÖRÜNTÜLERİ

SAHNE 8 – ORTABAHÇE – DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

Veysel Orta bahçe’de yürür, etrafı keşfeder. Gördüğü birkaç köpeği sever.

VEYSEL

Ne tatlı şeysin sen öyle.. 4 sene beraber miyiz şimdii.. Çok eğleneceğiz seninle.. Seni şapşalll

 

SAHNE 9, İSTANBUL GÖRÜNTÜLERİ

SAHNE 10, Veysel, Gülçin, Rıza, iç mekan

Kapı çalınır. Gülçin ellerini bulaşıkların içinden çeker. Elini kurular ve kapıyı açar.

GÜLÇİN

Heh hoş geldin oğlummm. Ne yaptın hallettin mi?

VEYSEL

Hallettim anne hallettim.

GÜLÇİN

Ne zaman başlıyor okulun?

VEYSEL

1 haftaya başlayacakmış, mesajda öyle diyordu.

GÜLÇİN

İyi iyi. Bir hafta iyice kafanı dağıt. Artık üniversite öğrencisisin. Sıkı sıkı çalışman lazım derslerine.

VEYSEL

Biliyorum anneee.. Söyleyip durmaa.. sorumluluk sahibi biriyim ben merak etme beni..

RIZA

Oğlumm.. Hayırlı olsun..

VEYSEL

Sağol baba.. Oğlun artık bir üniversite öğrencisi

RIZA

Aslanım benim.. Hep güveniyorduk sana.. Yine güvenimizi boşa çıkarmadın..

VEYSEL

Çıkarmam babacığım merak etme..

RIZA

Bundan sonra kendi ayaklarının üstünde durmayı öğrenmelisin. Kişi insanları bir üniversitede tanır bir de askerde. Her ikisinde de çıkarcılarla, fırsatçılarla karşılaşacaksın. Sen karakterini, kişiliğini bozma. Elinden gelenin en iyisini yap. İnsanın amacı ne olursa olsun olabildiğince yardımcı olmaya çalış. Unutma.. İyi, kötü her deneyim senin yararına olacak. İyiliğini, hoşgörülülüğünü ve kendine çizgi olarak belirlediğin düsturunu asla bozma.

Veysel 3-4 saniye bekler. Düşünceli ve gözü doludur.

VEYSEL

Anladım babacığım. Dediklerini harfiyen yapacağım.

3-4 saniye Veysel ekranda gözükür.

SAHNE 11 BİR HAFTA SONRA YAZISI

SAHNE 12 – VEYSEL EV – İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

Bir kahvaltı softasında oturulur. Veysel hızlıca kahvaltısını yapar. Gülçin Veysel’i uyarır.

GÜLÇİN

Yavaş yesene oğlum, boğazında kalacak.

Veysel Gülçin’in alnından öper.

VEYSEL

Ellerine sağlık annecim. Kaçıyorum benn

GÜLÇİN

Oğlum kahvaltını bitirmedin..

VEYSEL

Doydum beeen..

Gülçin sırıtır. Rıza ile bakışırlar..

RIZA

Çocuk heyecanlı annesi. Üniversiteye başlıyor bugün. Hayırlara vesile olsun inşallah..

SAHNE 13 – OKUL YOKUŞU – DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

Veysel okulun yokuşunu kan ter içinde çıkar. Orta bahçeye kadar aralıklarla görüntüsü gösterilir.

VEYSEL

Ben 4 sene boyunca bu yokuşu çıkacakmıyım yahu.

SAHNE 14 – SINIF – İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

ÖĞRETMEN

Herkese merhaba arkadaşlar. Bu seneki “Sanat tarihine giriş” dersini beraber işleyeceğiz. Eğlenceli ve verimli bir ders olacağını umuyorum.

Veysel öğretmenin sözünü keser. Öğretmenin yüzü düşer ve sinirli bir tavır alır.

VEYSEL

Hocam dersleri slayttan mı okuyacaksınız yoksa kıymetli bilgilerinizi uygulamalı olarak gösterecek misiniz?

Öğretmen uzunca bir süre Veysel’in suratına bakar.

ÖĞRETMEN

Dikkat çekmeye çalıştığın çok belli dostum. Ama sana bu dört senelik serüvenin ilk gününde bir nasihatte bulunayım. Hedefine ulaşmak için ona pençe atma, gerekenleri yap ve ulaşmak için çıktığın her basamakta kendime ne katabilirim sorusunu sor. Çünkü üniversite ilk olarak öğrenciye bunu öğretmekle yükümlüdür. Soru sormak.

Veysel’in gözleri dolar. İçinden söylenmeye başlar.

VEYSEL

Benim neyime ki. Neden dikkat çekmeye çalışıyorum sanki. Gerizekalı çocuk seni.

SAHNE 15 – ORTABAHÇE – DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

ALPER

Seni yeni tanıyorum ama bunu söylemek zorundayım. Öğretmene o soruyu sorman hiçte etik değildi. Bence bir daha öğretmenlerin dikine gitme.

VEYSEL

Haklısın. Ama tutamadım kendimi. Kuzenim hep anlatırdı. Hocalar slayttan okuyor dersleri diye. Ben de sınıf güler diye bekledim fakat tam tersine bana güldüler. Üniversiteye böyle bir anıyla başlamak hiç hoş değil.

ALPER

Dinle. Boşver şimdi bunları da fakültenin üst katını biliyor musun? Turunca kapılı odalar var.

VEYSEL

Hayır hiç çıkmadım oralara.

ALPER

Oralara bi gitsek mi? Bölüm araç gereçleri falan hepsi oradaymış. Öğrencilere de açıkmış galiba. Açık değilse de bakarız işte ne olacak.

VEYSEL

Valla bilmiyorum ki, emin misin bize açık olduğuna.

 

ALPER

Ya açık olsun olmasın. Merak ediyorum ne var ne yok diye. Gidelim bir şey olmaz.

VEYSEL

Peki gidelim.

SAHNE 16 – KORİDOR – İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

VEYSEL

Alper bu nasıl bir yer böyle. Daracık koridor. Bir insan zor geçiyor.

ALPER

Bunlar hocaların odaları galiba baksana.

VEYSEL

Evet öyle.

ALPER

Heh bak şuraya girelim. Gel hadi.

VEYSEL

Kapının üstünde bir şey yazmıyor. Niye acaba?

ALPER

Bence dediğimiz araç gereçler burada. İsim yoksa insanda yoktur.

VEYSEL

Gir bakalım. İlk ben girmem.

ALPER

Girerim ne olacak.

Yavaşça kafalarını uzatırlar odaya doğru.

SAHNE 17 – ODA – İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

İkisinde de korkak bir yüz ifadesi vardır. Girmeye tereddüt duyar bir şekilde 10 saniye bir etrafa bakarlar. Karışık bir oda, Koliler içerisinde elektronik eşyalar. Geniş adımlarla oda içerisinde gezinirler.

VEYSEL

Bu kadar elektronik eşyanın olduğu bir yeri neden kilitlemezler ki yahu?

 

ALPER

Dostum, kimin umrunda?

VEYSEL

Daha okulun ilk gününden çok farklı olaylar yaşıyorum. Umarım dört sene böyle geçmez.

ALPER

Heyecan benim hoşuma gidiyor. Senin gitmiyor mu sanki?

VEYSEL

Bir şey demiyorum.

Ellerine paslanmış fotoğraf makinelerini alırlar, incelerler.

ALPER

Bunlar çok eski makineler.

VEYSEL

Öyle görünüyorlar.

ALPER

Şuna bak açıldı.

VEYSEL

Elin hep toz oldu.

ALPER

Aman allahım ne kadar eski bir alet bu. Nasıl çalışabilir? Woww.. Şuna bak. İçinde videolar var.

VEYSEL

Alper gel gidelim allah aşkına. Başımıza bir iş gelicek yeter artık bu kadar saçmalık.

ALPER

Ya ben ne diyorum sen ne diyorsun bi iki dakika susmayı denesene.

Veysel’in siniri yüzünden okunur. Alper heyecanlı bir şekilde gülerek makineyi incelemeye devam eder.

ALPER

İçinde video var dedim. Karanlık bir yer burası. Neresi ki acaba?

 

VEYSEL

Bilmiyorum. Su damlası sesi geliyor dimi.

ALPER

Galiba öyle bir şey.

VEYSEL

Biri mi ağlıyor?

Video içerisinden ağlama sesi duyulur.

Veysel’in video dikkatini çekmiştir.

VEYSEL

Burası neresi böyle.

Alper’de sinirli bir yüz ifadesi belirir. Veysel’de şaşkınlık ifadesi oluşur.

VEYSEL

Kızın ne dediğini duydun mu?

Alper 2 saniye Veysel’e bakar. Bir şey demez.

KIZ SESİ

Bu yaptığınızı bütün okul duyacak. Pislik insanlar. Bırakın beniii… İmdaaaattt..

Alper ve Veysel’de şaşkın ve korku dolu yüz ifadesi belirir.

KIZ SESİ

Bu yaptıklarınız yanınıza kar kalmayacak.

Kızın videoda kanlı yüzü görünür.

VEYSEL

Aman allahım Alper kapat şunu. Nereden bulduk biz bunu. Başımıza iş alacağız. Bırak gidelim hadi.

ALPER

Saçmalama Veysel. Görmüyor musun? Bir suça şahit oluyoruz şu anda. Tarihe baksana. 12 Temmuz 1999. Tam üç sene önce.

Veysel ağlamaya başlar.

 

 

VEYSEL

Allahhımmm… Başına taşla vurdu.. Öldürdü kızıı.. Neden yaptın nedennn… Alper.. Kalkk lütfen… Bırakk şu makineyi. Kusucam şimdii, midem bulanıyor. Çok kötü oluyorum.

Alper’de ağlamaya başlar.

ALPER

Veysel bunun peşini bırakmamalıyız. Kızı öldürdü burada. Kim bilir nerededir şimdi. Gidip bulmamız lazım. Yoksa vicdanım beni hayatım boyunca yer bitirir. Ne, bak, duydun mu? Çıkalım şu tünelden dedi. Evet çıkıyorlar. İzle.

Videodan suda yürüme sesi gelir. Uzunca bir süre devam eder.

VEYSEL

İnanmıyorum.. Alper.. Burası ortabahçe. Burası bizim okulmuş. İnanmıyorum..

Veysel’in ağlaması şiddetlenir.

VEYSEL

Allah’ımm nereye geldim ben…

ALPER

Tamam bir sakinleşelim. Ağlamayı kes artık. Suss !!!

VEYSEL

Alper ne yapacağız şimdi? Nasıl bu işin içinden çıkacağız? Ya bu videoyu bulanlar parmak izimizden bizi bulurlarsa? Ya bizi katil zannederlerse? Ne yapacağız Alper?? Gelmeyelim dedim sana buraya. Okulun ilk gününden başımıza bela aldık. Senin yüzünden hep. Geleceğim kararacak.. Aileme nasıl açıklayacağım ben bunu.. Kime ne söyleyeceğiz?

ALPER

Biraz sakin ol, lütfen. Önce gidip şu tünele bir bakalım. Ne var ne yok bi kolaçan edelim. Cesedi bulursak otopsi raporunda bizim katil olmadığımız anlaşılır zaten. Bulamazsakta imha ederiz makineyi.

Veysel’in ağlaması durmuştu. Kaşları çatık ve yüzü ekşimişti.

VEYSEL

Girdik bir boka. Çık çıkabilirsen içinden. İyi. Ne yapmamız gerekiyorsa yapalım. Ama ne olur sorunsuz bitsin şu olay. Yoksa aileme açıklayamam durumu. Gençliğim biter. Hapislerde gençliğimi çürütmek istemiyorum.

 

ALPER

Tamam bir şekilde işin içinden çıkacağız.

SAHNE 18 – ORTABAHÇE – DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

Alper ve Veysel Ortabahçe’de tedirgin bir şekilde yürür. Birbirlerine yakın durmaya çalışırlar. Aralarındaki temas koptuğu zaman tekrar hızlıca birbirlerine yapışırlar.

VEYSEL

Zannediyorum ileride ki tüneldi.

ALPER

Şu büyük kesik ağacın olduğu yerdeki mi?

VEYSEL

Evet orası bence.

ALPER

Tamam bi bakalım.

SAHNE 19 – TÜNELİN GİRİŞİ – İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

VEYSEL

Dostum bundan eminmiyiz.

ALPER

Bir bakalım, hadi cesaretini topla.

VEYSEL

İlerisi gözükmüyor bile. Hava kararacak birazdan. Ya içerde bir şey olursa.

ALPER

Düşünme şimdi bunları.

Veysel kendisini sıkar. Yüzünde korku ifadesi belirir.

ALPER

Hadi.

Tünelin girişinden az bir şey ilerlerler.

 

 

 

 

VEYSEL

Alper daha gitmeyelim.

ALPER

Tamam doğru diyorsun. Yarın fenerlerimizi alır geliriz. Daha kolay olur. Böyle hiçbir şey gözükmüyor. Hem bi kafamızı toplarız. Doğru şeyi mi yapıyoruz ondan da emin değilim. Hadi gidelim.

SAHNE 20 – ALPER EV – İÇ MEKAN - GECE

Alper eve gelir. Annesi Neriman karşılar. Neriman soğuk tavırlı ve konuşmayı sevmeyen bir kadındır.

ALPER

Selam herkese.

NERİMAN

Hoş geldin. Nasıldı ilk gün?

ALPER

İyiydi.

Alper odasına geçer.

SAHNE 21 – ALPER ODA – İÇ MEKAN - GECE

Alper bilgisayar başında kulaklık ile müzik dinlemektedir. Dalgın bir şekilde karşısındaki duvara bakar. İçinden konuşur.

ALPER

O kız kimdi acaba? Bir öğrenci mi? 3 sene önce Davutpaşa okul muydu ki? Ne zaman okul olmuştu? Yoksa onlar asker miydi? Bir bakayım internetten.

İnternetten araştırma yapar.

ALPER

1999 senesinde kışlayken okula devredilmiş. Hangi aydaki acaba? Ahh niye sorguluyorsam. Öğrenci olmasa ne değişecek?

Alper yatağın üzerindeki video kamerayı alır ve tekrar inceler. Videonun 24 dakika olduğunu görür ve onlar videonun son dakikalarını izlemişlerdir. Burada şaşırır. Veysel’i aramaya karar verir.

ALPER

Alo Veysel. Videoya baktım. Biz sadece 3 dakikalık kısmını izledik. Video 24 dakikaymış.

GÜLÇİN

Veysel şu an duşta. Gelince söylerim arar sizi. Siz kimdiniz? Ne videosu?

Alper durumu toparlamaya çalışır.

ALPER

Iııı ben Veysel’in üniversiteden arkadaşı. Hocamız bugün bir video gösterdi de. Onunla alakalı bir şey soracaktım. Tamam gelince ararsa sevinirim.

GÜLÇİN

Tamam oğlum. Gelince söylerim.

Telefon kapanır. Alper’in rahatlaması yüzünden okunur. Kendini yatağa atar. Yine içinden söylenmektedir.

ALPER

Bilmiyorum, bilmiyorum, bilmiyorum. Ne olacak bilmiyorum. Eyy yukardaki. Yardım et ne olur. Her kimsen, ne becerin varsa ya da varsan. Bana bir dokun. Şu belayı başımdan yok et.

Veysel Alper’i arar.

VEYSEL

Alper ne oldu? Duştaydım beni aramışsın.

ALPER

Veysel yarın video kamerayı getirip şu videonun tamamını izleyelim. Videonun 3 dakikalık bölümünü izlemişiz.

VEYSEL

Ben o videonun tamamını izlersem kalbime iner. Yapmayalım bence. İmha edelim kamerayı.

ALPER

Veysel sen benim dediğimi yap. Yarın okula erkenden gel. 08:30’da Ortabahçe’de ol.

VEYSEL

İyi tamam.

ALPER

Görüşürüz o halde

Veysel cevap vermeden kapatır.

 

SAHNE 22 - ORTABAHÇE GÖRÜNTÜLERİ

SAHNE 23 – ORTABAHÇE – DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

Alper Veysel’i bekler. Tam karşısında Veysel ona doğru yürür.

ALPER

Selam, hoş geldin.

VEYSEL

Selam, nerede izleyeceğiz?

ALPER

Bilmiyorum. Ortabahçe’de izlesek mi? Ama burasıda soğuk baya. Çiğ düşmüş her yer ıslak.

VEYSEL

Kütüphaneye gidelim. Sesini açmayız.

ALPER

İyi o halde hadi.

SAHNE 24 - KÜTÜPHANE YOLU - DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

VEYSEL

Sence o kız kimdi Alper? Bunu neden yaptılar? Bu vahşiliği neden yaptılar?

ALPER

Bilmiyorum. Her şeyi öğreneceğiz yakında.

VEYSEL

Kim bilir ne hayalleri, yapacağı ne çok şey vardı. Bizim yaşımızdaydı değil mi?

ALPER

Galiba öyleydi. Karanlıktı dikkat etmedim.

Alper tedirgin bir şekilde etrafa bakar. Hızlı yürümesini istercesine Veysel’i kolundan tutup çeker.

 

 

 

 

SAHNE 25 – KÜTÜPHANE - İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

Kütüphaneye girerler. Kimsenin olmadığı bir salona girerler.

 

VEYSEL

Aç bakalım şu videoyu.

Alper çantadan kamerayı çıkarır. Videoyu açar. Videoda iki kişi görürler. Öğrenci giyinimli ve jilet kaydı tıraşlı kişilerdir.

SAHNE 24, TAŞ BİNA, İÇ MEKAN, GÜNDÜZ

KİŞİ 1

Heyyy... Selamm.. Bugün çook ilginç bir film çekeceğiz..

KİŞİ 2

Yessss..

KİŞİ 1

Bu video Yıldız Teknik Üniversitesi Fotoğraf ve Video bölümünün Video ve Uygulama adlı dersinin final projesi için çekilmektedir. Proje konusu Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa kampüsünde geçen ve toplumsal gerçeği vurgulayan bir kısa film çekin. Biz de buna uygun bir kısa film çekeceğiz değil mi?

İki kişi de yüksek ses ile gülerler.

KİŞİ 2

Evet evet, aynen öyle.

KİŞİ 1

Bizden video başında kullanacağımız malzemeleri söylememizi istemiştiniz hocam. Söylüyorum, evet. 1 adet insan bedeni.

Tekrar gülerler.

KİŞİ 1

Şimdi filmin çekileceği yere doğru gidiyoruz.

SAHNE 25 - ORTA BAHÇE - DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

KİŞİ 2’nin kız arkadaşını beklerler.

KİŞİ 1

Nerede kaldı?

KİŞİ 2

Bilmiyorum 2 gibi geleceğim dedi.

 

KİŞİ 1

Şu karşıdan gelen kişi değil mi?

KİŞİ 2

Evet o.

KIZ

Selam gençler.

KİŞİ 2

Selam sevgilim. Hoş geldin. Nasıl gidiyor?

KIZ

İyi canım. 6 saattir dersteyim. Beynim alev alıyor. Eee ne yapıcaksınız bakalım? Ne ödevi bu.

KİŞİ 1

Birkaç dakikalık bir video projesi. Çok vaktini almayacağız.

KİŞİ 2

Toplumsal gerçeklikle alakalı bir şeyler.

KIZ

Hımm anladım. Kameraya niye çekiyorsun?

KİŞİ 1

Kamera arkası da istedi hoca. Keyfimden çekmiyorum.

KIZ

Tamam ya. Niye sinirleniyorsan..

5 saniyelik suskunluk olur.

KİŞİ 1

Şimdi aklımızda bir konu var. Ama ıssız bir yer olması lazım.

KIZ

Tamam nereye gidelim?

KİŞİ 2

Biz tünel diye düşündük. Rahatsız eden falan olmaz.

KIZ

Tünel mi? Ne alaka ya? Karanlıktır orası. Nasıl çekeceğiz filmi?

KİŞİ 1

Karanlık olması problem değil. Kameranın flaşı var. Biz her şeyi ayarladık merak etme.

KIZ

İyi ama çok uzun sürmesin. Bir sürü projem var eve gitmeliyim erkenden. Havada kararıyor.

KİŞİ 2

Uzun sürmez sevgilim. Hemen halledip çıkacağız.

Gerilim müziği eklenir.

SAHNE 26 – TÜNEL - DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

KIZ

Burası çok karanlık. Başka yer bulamadınız mı? Okulda birçok yer var.

KİŞİ 1

Bir ödev yaptıracağız ne naz ettin sende.

KİŞİ 2

Biraz sabret yahu.

KİŞİ 1 kameraya bakarak konuşur.

KİŞİ 1

Evet, projemizi burada çekeceğiz. Toplumsal gerçeğin size ne olduğunu göstereceğim.

Ani bir hamleyle Kişi 2 Kızı yere düşürür. Şiddetli bir şekilde vurmaya başlar. Kız ise avazı çıktığı kadar bağırmaya başlar.

KİŞİ 1

Ödev başlasın.

KİŞİ 2

Kımıldama. Rahat dur.

Tecavüz görüntüleri ekrana gelir. Kız bağırır. Kişiler hem şiddet uygularlar hem de tecavüz ederler. Kız avazı çıktığı kadar bağırır.

KİŞİ 2 kameraya bakarak konuşur

 

KİŞİ 2

Burada işte asıl toplumsal gerçekliği yaşıyoruz. Görün işte. Güçlü ve zayıflar hep vardır ve var olacaklar. Ve biz bu hayatta güçlü tarafız.

Kız bağırmaya devam eder.

 

KIZ

Bu yaptığınızı bütün okul duyacak. Pislikleeerrr.

KİŞİ 1 kızın kafasına taşla vurur. Görüntü yavaşlar. Kız bayılır. Tünelin 30 metre ilerisine kadar bedeni taşırlar ve tünelden çıkarlar.

SAHNE 27 – TÜNEL - DIŞ MEKAN - GÜNDÜZ

KİŞİ 1

Güzel bir ödev oldu he ne dersin?

KİŞİ 2

Öyle oldu.

Gülerek el çarparlar.

SAHNE 28 – KÜTÜPHANE - İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

Veysel ve Alper kıpkırmızı bir haldedir.

VEYSEL Benim midem bulanıyor.

Kimse konuşmaz. 10 saniye sessizlik olur.

Alper sakin ve çok kısık sesle konuşur. Şaşkındır.

ALPER

Gidelim.

VEYSEL

Nereye?

ALPER

Her nereye olursa. Bu okuldan gidelim.

Önündeki masaya bakarlar. Alper ellerini kovuşturup ağlamaya başlar. Veysel hareketsiz bir şekilde onu izler. Biraz zaman geçer.

VEYSEL

Kalk hadi. Dün dersine girdiğimiz hocanın odasına gidelim. Ne olacaksa olsun. Yapacağımız en doğru şey bu olacak.

Alper hiçbir şey demeden kalkar.

SAHNE 29 - ÖĞRETMENİN ODASI - İÇ MEKAN - GÜNDÜZ

Kapıyı vurmadan girerler.

ÖĞRETMEN

Ne oluyor çocuklar. Ne öyle haldur küldür giriyorsunuz içeri. Ne bu saygısızlık?

Veysel çok sakin bir ses tonuyla konuşur ve yüzünde hiçbir mimik yoktur.

VEYSEL

Size bir şey getirdik.

ÖĞRETMEN

Neymiş o?

VEYSEL

Bir video kamera. Yukarıda bulduk. İçinde kötü şeyler var.

Öğretmen endişeli bir yüz ifadesine bürünür.

ÖĞRETMEN

Nereden aldınız onu?

VEYSEL

Yukarıdaki turuncu kapılı odaların birinden.

ÖĞRETMEN

Ne haddinize sizin? İzinsiz o odalara giremezsiniz. Kimden izin aldınız? Ne bu cürret?

ALPER

Girdik işte.

ÖĞRETMEN

Neymiş o görüntüler. Göster bakalım.

Öğretmen görüntüleri izler. Şaşırmamıştır ve yüzündeki sinirli ifadeler daha da çoğalmıştır.

ÖĞRETMEN Siz birinci sınıfsınız değil mi?

VEYSEL

Evet

ÖĞRETMEN

Geçin şu koltuğa oturun.

Öğretmen Veysel ve Alper’in üstünü arar.

ALPER

Bunu neden yapıyorsunuz?

ÖĞRETMEN

Konuşma

Alper ve Veysel birbirine bakar.

ÖĞRETMEN

Kayıt cihazı olup olmadığına baktım.

Öğretmen yerine oturur.

ÖĞRETMEN

Öncelikle bu video kamera bende kalıyor ve kimseye bunun hakkında en ufak şey dahi söylemiyorsunuz. Yoksa okul hayatınızı bitiririm.

VEYSEL

Nedenmiş o?

ÖĞRETMEN

Bu bizim bölümümüz adına tarihte yaşanmış kara bir leke. Bunu yapan çocuklar şimdi ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde yatıyorlar.

Alper heyecanlı bir şekilde konuşur.

ALPER

Hocam siz bu konuyu biliyor musunuz?

ÖĞRETMEN

Biliyorum. Bu konuyu bütün öğretmenleriniz biliyor. Ve öğretmenleriniz dışında birkaç kişi.

VEYSEL

Hocam kızı öldürdü.

Öğretmen sözünü keser.

ÖĞRETMEN

Biliyorum evlat. Bir şey söylemene gerek yok.

VEYSEL

Neden yaptılar? Neden öldürdüler?

Öğretmen kapıya doğru bakar. Sonra yüzünü Veysel’e çevirir.

ÖĞRETMEN

Bu çocuklar ikiz kardeştiler. Çok başarılı öğrenciydiler. Öyle ki hiçbir dersten AA harici bir not bile almamışlardır. Özverili, disiplinli, çok çalışkandılar. Sadece kendi aralarında konuşur kimseyle muhattap olmazlardı. Bizlere öyle projeler verirlerdi ki diğer hocalarınızla haftalarca bu projeler hakkında konuşurduk. İstediklerimizin çok çok ötesinde, bizi düşüncelere boğan, nasıl olurda bunları düşünebilirler dediğimiz projelerdi bunlar. Her derste onlara odaklanırdım. Bir şey söylemelerini, bana soru sormalarını veya sorduğum sorulara cevap vermelerini beklerdim. Öyle bir cevaplarlardı ki, onlar konuştuktan sonra ne diyeceğimi bilemezdim. Bir gün hayvan şiddetini anlatan bir video çekmelerini istedim. Ve canlı canlı bir hayvanın derisini yüzdükleri bir video projesi getirdiklerini gördüm. Asla anlayamıyordum. Sonuca odaklıydılar. Nasıl yaptıkları değil, ne yaptıkları önemliydi onlar için. Herhangi bir şeyi en iyi şekilde yapmak onlar için vazgeçilmezdi. İnsani duygulardan uzak bir kişilikleri vardı. Sevemiyorlardı, hissedemiyorlardı. Bir gün bir bahane yaratarak sınıf içerisinde çok şiddetli bir şekilde bağırdım. Ne tepki vereceklerini çok merak ediyordum. Sırf bunun için dersten önce kendimi hazırladım. Çünkü yüzlerine bile bakamıyordum. Çok farklı bir enerjileri vardı. Önce yüzüme dikkatlice baktılar, sonra birbirlerine baktılar. Sonra da masaya baktılar ve kahkaha attılar. Masaya bakarak tam bir dakika boyunca güldüler. Sürekli gülerlerdi. Öğretmenlerle konuşurken, kendileriyle konuşurken, yolda yürürken. Anlamsız bir yüz ifadesiyle sürekli gülerlerdi. Sonra işte bu bahsettiğimiz kayıttaki olaylar oldu. Necip hoca okulda geçen bir konuyla alakalı bir ödev vermişti. Ve bu cinayet meydana geldi. Necip hocaya teslim ettiklerinde hoca bayılmış. Güç bela hastaneye yetiştirmişler. Yolda da epilepsi krizi geçirmiş. O krizden midir yoksa yaşadığı bu travmatik olaydan mıdır bilinmez felç geçirmiş. Daha da meslek hayatına devam edemedi.  Gitti Muğla’ya annesinin yanında yaşıyor şimdi. Bu video kamerası da Necip hocanın. Envanterimize almak istedik, kopyaladık. Ne kadar vahşi bir ödev olursa olsun bu AA’lık bir ödev.

ALPER

Hocam

ÖĞRETMEN

Efendim?

ALPER

Bu çocuklara ne oldu?

ÖĞRETMEN

Önce hapse atıldılar. Sonra adını bilmediğim bir ruh hastalığı nedeniyle hastaneye yatırıldılar. Birkaç kere ziyaretlerine gittim. Bana sadece güldüler. Ve videoyu beğendiniz mi diye sordular. Hiç cevap vermedim. Onlar hem katil hem de çok başarılı bir öğrenciydiler.

VEYSEL

Peki cesede ne oldu?

ÖĞRETMEN

Bulmaları zor olmadı tabii. Sadece ödev teslimi 2 hafta sonra olduğu için ceset çürümüştü. Basına metan gazı zehirlenmesi olarak yansıtıldı olay. Çünkü bir devlet üniversitesinde böyle bir olay olması yeni kurulan bir fakülte için çok kötü sonuçlar doğurabilirdi. Bu şekilde kabullendik. Vicdanımızı mantığımızla bastırdık. Sustuk, konuşmadık.

VEYSEL

Bunların yaşandığına inanamıyorum.

ÖĞRETMEN

Bunlar oldu çocuklar. Bu üniversite böyle bir vahşet gördü. Şimdi diyeceğiniz bir şey yoksa gidebilirsiniz.

Hiçbir şey söylemeden çıkarlar.

SAHNE 30 – KORİDOR – İÇ MEKAN – GÜNDÜZ

Koridorda yavaşça yürürler.

VEYSEL Anlamıyorum Alper. Nasıl olurda bir ödev için bu katliamı yapmış olabilirler.

Alper durur. İleriye doğru bakar.

ALPER Sahip olunması zorunlu tek şey var: Ya yaradılıştan ince bir ruhtur bu, ya da bilim ve sanatlar tarafından inceltilmiş bir ruh…

 

-          SON -


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2018 - 2019 Lise Sınıf Geçme Yönetmeliği

Bağlamada perde ayarı nasıl yapılır ? (Kısa sap - Uzun sap)

How to write a formal email ? (Resmi bir e-posta nasıl yazılır - Türkçe Çeviri)